Skip to main content Skip to footer

Veiledning for organisasjoner

Veiledningen tar alltid utgangspunkt i situasjonen akkurat nå. Hva er problemet? Har man god tid eller dårlig tid? Hva er det som gjøres i bedriften – og hva er det som ikke gjøres? Har styret og ledergruppen den kompetansen som trengs?

Et nøkkelord når jeg jobber med organisasjoner er informasjonsinnhenting. En slik prosess foregår typisk i tre stadier:

  1. Først settes mål og intensjoner etter innledende samtaler med eiere, daglig leder og ledergruppe.

  2. Deretter foretar jeg dybdeintervjuer med ansatte.

  3. I denne fasen anbefaler jeg også at det gjennomføres en spørreundersøkelse med kunder. Undersøkelsen skreddersys i samarbeid med STI, Scandinavian Technology Institute og består av mange breddeintervjuer og noen dybdeintervjuer.

Min erfaring er at ansatte og kunder er gode løsningsarkitekter som i liten grad slipper til i utviklingsarbeid. Deres perspektiver er nødvendige for gode analyser.

Det starter med god ledelse

God ledelse gir rammer som motiverer folk til å produsere varige gode resultater.
Erfaring fra nesten 40 år som toppleder gjør at jeg raskt danner meg et bilde av utfordringer og tanker om løsninger i bedriften.
Sammen med ledelsen og ansatte setter jeg gode analyser ut i livet – som rådgiver, styreleder/styremedlem eller som interimleder.

Dette nettstedet benytter informasjonskapsler (cookies) slik at vi kan yte deg bedre service. Informasjonskapslene blir hovedsakelig benyttet for trafikkmåling og optimalisering av nettstedet. Du kan fortsette å bruke dette nettstedet som vanlig hvis du godtar dette.

Les mer om personvern og cookies